Van onze partner KPN

Wie maakte de business deal van het jaar?

Wie maakte de business deal van het jaar?

Op donderdag 9 februari reikte KPN 12 awards uit onder hun businesspartners. Ze deden dit onder de noemer KPN Strongest Partner Challenge. De drie categorieën waarin prijzen gewonnen konden worden waren: kennis, ondernemerschap en prestatie. Jim Stolze, Joris van Oers en Vivienne van Eijkelenborg vormden de jury en de avond werd in goede banen geleid door Rick Nieman.

In de categorie Prestatie ging het om 'de business deal van het jaar'. Met andere woorden: welke partner heeft op een slimme manier een grote en onderscheidende deal gerealiseerd? Bij het beoordelen van de cases werd gekeken of er voldoende vanuit de klant gedacht is. Stond de klant centraal? Ook moest de betreffende case een kwantitatieve bijdrage hebben gedaan, dan wel in leads ofwel in omzet. Daarnaast werd gekeken of er pro-actief gehandeld is door te zoeken naar nieuwe samenwerkingen. Tot slot werden een vernieuwende aanpak en lef beloond. Om te winnen moest er out of the box gedacht zijn.

And the winner is...
De Business Deal van het Jaar bleek door IT & Telecom-dienstverlener Axoft te zijn gesloten. Zij sloten deze deal met Sator Holding, een distributiebedrijf in automaterialen. Sator kwam in 2005 tot stand door een fusie van drie verschillende bedrijven in deze sector. In 2013 kreeg het bedrijf vervolgens de mogelijkheid om al hun groothandelaren op te kopen. Deze overname maakte dat Sator nu rechtstreeks met garagebedrijven en particulieren handelt.
Nadeel van zo’n ‘samenklontering’ van bedrijven is dat de organisatie al gauw uit een heel aantal verschillende vestigingen met allemaal andere telecom providers bestaat.
De uitdaging waar Axoft voor stond was dan ook als volgt: centraliseer alle verschillende bedrijfsspecifieke applicaties, verdeeld over ruim 120 locaties, tot één goedlopend en geïntegreerd communicatieplatform met een zeer hoge continuïteit. Geen sinecure dus.

Aanpak
Axoft heeft, uiteraard na goed overleg met Sator, alle bedrijfsdata gecentraliseerd in een tweetal datacenters. Axoft heeft deze datacenters vervolgens ontsloten met KPN ONE IP VPN netwerk waar alle groothandelaren op aangesloten zijn. Hierdoor is één netwerk ontstaan en twee datacenters. De hoge continuïteit wordt gewaarborgd door een tweede vaste verbinding of een 4G back-up voor alle locaties.

Resultaat
Deze aanpak van Axoft heeft gezorgd voor eenvoud, volledigheid en duidelijkheid op het gebied van IT & Telecom. Sator heeft nu één netwerk met vijf regionale callcenters. Voor de klant betekent dit dat deze sneller en efficiënter geholpen wordt. Bovendien heeft Sator nu inzicht in de responstijden, wachtrijen en doorverbindingen waardoor de klanttevredenheid is vergroot. En naast Sator als nieuwe en blije klant heeft deze deal Axoft nu ook nog een award opgeleverd. Gefeliciteerd!

Nog meer winnaars
Naast Axoft vielen er nog vier partijen in deze categorie in de prijzen. Deze bedrijven wonnen niet met een specifieke case maar vanwege hun overall prestaties:

  • Score Telecom won omdat zij de ‘Hoogste OIT op KPN ÉÉN’ behaalden.
  • WilroffReitsma viel in de prijzen vanwege hun ‘Meest effectieve inzet producten’.
  • En PHC Tailored Telecom tot slot werd benoemd tot Snelst groeiende partner.

Voor meer informatie over de KPN Strongest Partner Challenge en de producten van KPN vind je hier.