Van onze partner Ziggo Zakelijk

Samen met Ziggo Zakelijk op zoek naar het geheim van Black Friday

Samen met Ziggo Zakelijk op zoek naar het geheim van Black Friday

Vorige week maakten Nederlandse ondernemers kans op een reis naar Black Friday in New York. Vanmorgen stonden de drie gelukkige winnaars op Schiphol. Acht uur later zaten ze aan de traditionele Thanksgiving Turkey om de hoek van Times Square.

De drie gelukkige Ziggo Zakelijk winnaars gaan de komende dagen op ontdekkingsreis door de New York. Om van de stad, elkaar en andere ondernemers alles over Black Friday en Cyber Monday te leren.

Het gezelschap bestaat uit drie verschillende ondernemers, die allemaal iets anders uit de reis hopen te halen.

Ondernemer Peter van Leeuwen (The Lion Club) heeft sinds een jaar een kledingwinkel in Amsterdam.  Als kleine ondernemer in een grote stad is hij continu op zoek naar manieren om zich te onderscheiden van de grote jongens.  Peter hoopt dan ook juist van die kleine ondernemers te leren. Hoe pakken zij Black Friday aan? En kunnen zij wel zij wel concurreren met bedrijven die op veel grotere schaal inkopen.

Erik de Weerd (Girav) is eigenaar van een grote webwinkel voor lange heren T-shirts. Hij is benieuwd hoe bedrijven, online en offline, inspelen op de koopjesgekte. Hoe gebruiken zij de acties rondom Black Friday en Cyber Monday om klanten voor de langere termijn aan hun merk te binden?

De derde ondernemer is Jennique Segaar. Met haar designbureau ontwerpt ze verpakkingen en huisstijlen voor ondernemers.  Verder adviseert en bemiddelt ze voor grote bedrijven bij de import van serviesgoed en maakt  ze in haar vrije tijd diverse kunstobjecten. Jennique hoopt dan ook vooral inspiratie op te doen tijdens deze reis.  Want hoe zorg je in je vormgeving en communicatie dat jouw actie opvalt tussen al die kortingen? En hoe zet je social media hierbij in? 

Ga naar de website van Ziggo Zakelijk voor meer Black Friday inspiratie.