Van onze partner

MIE’18 brengt de wereld van data en marketing tot leven

09 maart 2018 13:49

Beeld ©

De marketingwereld is in no time veranderd. Data en de bijhorende analyses zijn een hoofdrol gaan spelen. Tijdens MIE’18, Marketing & Insights Event, in Jaarbeurs Media Plaza in Utrecht kwamen liefst 2500 marketing-, webanalisten-, data- en insightprofessionals bijeen om in ruim 90 sessies volledig op de hoogte te zijn van de ontwikkelingen op het gebied van marketing en data.

De bezoekers van MIE'18 kregen antwoord op vragen als: Hoe vind je de weg in steeds meer data en informatie? Hoe wordt een analyse een insight? Hoe maak je die kennis inzetbaar in de praktijk en hoe ontstaat een sneeuwbaleffect?

Data, analyse en insights strekken zich uit over vele teams binnen een bedrijf. Het is niet alleen maar de wereld van de marketeer en dus bestaan de 2500 bezoekers op MIE’18 uit vele professies. ’Een hele brede doelgroep die betrokken is bij het zelfde onderwerp, maar dan moet je ook een breed aanbod aan inhoud en content bieden’, weet Wim van Slooten directeur van organisator MOA (expertise center for marketing-insights, onderzoek & analytics). Het resulteerde in 90 lezingen, in meer dan 10 zalen in Media Plaza.

Ondertussen is alles vindbaar op Google, hoe krijg je dan toch 2500 mensen naar een event als MIE’18?
‘Data doet ontzettend veel, je kunt er zo ongelooflijk veel mee, maar data is niet slim, niet creatief. Data kan andere data niet aan zich koppelen om tot nieuwe inzichten te komen. Daarom is het heel erg wezenlijk om met professionals samen te komen, elkaar te ontmoeten, na te denken over nieuwe kansen en er iets creatiefs mee doen. Daarom moet je hier zijn’, weet Van Slooten.

Miniatuurvoorbeeld

Hoe belangrijk is dan eigenlijk de keus van een locatie?
‘Dat is erg belangrijk. Jaarbeurs is een toplocatie en hier in Media Plaza hebben we de beschikking over 10 tot 15 zalen. En ook erg belangrijk: de ruimtes beschikken niet alleen over alle audio en visuele mogelijkheden, maar daarnaast zijn er ook professionals aanwezig die daar het meeste uit kunnen halen. De moderne uitstraling van Media Plaza is een pré voor een onderwerp als analytics en insights.’ En bovendien hebben ze een grote plenaire zaal voor de opening en sluiting van Nederlands grootste Marketing en Insights Event.

Voor de lezers van RTL Z: wat staat ons te wachten als het gaat om data, insights en marketing?
‘Dat verschilt natuurlijk enorm per bedrijf. Tot nog niet zo lang geleden baseerden wij ons op data uit het verleden en probeerden we op basis daarvan prognoses te maken. De data-wereld van vandaag baseert zich op real time data waarmee we met predictive modeling direct in de toekomst zitten.’

Dat ook bij een sterk inhoudelijk evenement als MIE’18 beleving, contact en content hand in hand elkaar versterken, bleek wel toen vakmedium EventBranche.nl op bezoek kwam in de Jaarbeurs:

In samenwerking met Jaarbeurs. Bijzonder ontmoeten.