Tech

Bunq-baas reageert: 'Veel klanten zijn blij met nieuwe prijzen'

Daniël Verlaan • 02 augustus 2017 12:27 @danielverlaan

Bunq-baas reageert: 'Veel klanten zijn blij met nieuwe prijzen'
Beeld © Bunq

Maar een 'klein deel' van de klanten van Bunq is niet tevreden met het nieuwe prijsmodel, zegt oprichter Ali Niknam tegen RTL Z. "Heel veel klanten zijn juist blij met de nieuwe prijzen."

Gisteravond kondigde Bunq een grote verandering aan: er komt een totaalpakket van 7,99 euro per maand. Daarin stoppen ze alle functies, van een pinpas tot mobiel betalen met de app, om klanten voortaan één duidelijk pakket aan te bieden in plaats van los te betalen voor onderdelen.

De prijsstijging die gepaard gaat met de nieuwe pakketten valt alleen niet bij iedereen goed, de meeste klanten betaalden maar een euro per maand. Op het besloten forum van de bank laten boze klanten dan ook van zich horen. "Ja dat wordt dus terug naar de ING. Van de zotte deze prijzen", zegt een van de klanten. 

Vervelend

Niknam begrijpt dat de nieuwe prijzen 'vervelend kunnen zijn' en dat oudere betaalpakketten 'voor sommigen beter kunnen uitkomen', maar benadrukt dat het overgrote deel van de klanten juist heel blij is met het nieuwe abonnement. "De groep kritische klanten is erg actief, maar we zijn bij Bunq transparant: ook negatieve berichten mogen worden geplaatst."

Bunq heeft sinds de aankondiging gisterenavond 'enorme aantallen' positieve reacties gehad, met name via de mail en chat, zegt Niknam. "Er zijn zelfs mensen die ons een hart onder de riem steken omdat er negatieve berichten worden geplaatst", zegt Niknam aan de telefoon. Wat hem wel heeft verrast: de manier waarop sommige klanten zich zo heftig uitspreken over de prijsstijging.

Gratis proberen

Niknam vergelijkt het nieuwe abonnement van Bunq met de abonnementen die telecomproviders aanbieden. "Soms worden die pakketten vernieuwd en kun je alleen bij je huidige pakket blijven als je niet verlengt." Dat gebeurt nu ook bij Bunq: mensen die normaal gesproken maar een euro betalen blijven dit betalen, totdat ze bijvoorbeeld een nieuwe rekening of pas willen. Dan moeten ze het abonnement van 7,99 euro per maand afsluiten.

Het is daarbij wel mogelijk om het nieuwe abonnement drie maanden gratis te proberen. Je kunt het abonnement in die drie maanden gewoon opzeggen waardoor je niet aan plotselinge kosten vastzit, zegt Niknam.

Bron • RTL Z / Daniël Verlaan

Gerelateerde artikelen