Tech

Facebook onthult nieuw logo voor bedrijf

Bastiaan Vroegop • 04 november 2019 19:22

Beeld ©

Facebook krijgt een nieuw logo, waarmee het bedrijf beter wordt onderscheiden van het sociale netwerk met dezelfde naam.

De techgigant spreekt van een grootse 'rebranding', maar in de praktijk is alleen het bedrijfslogo aangepast. Facebook heet nog steeds gewoon Facebook. Maar als je over het bedrijf in plaats van het sociale netwerk spreekt, bestaat het logo volledig uit hoofdletters.

Het bedrijf gaat zijn nieuwe logo gebruiken om bij dochterondernemingen duidelijk te maken wie er achter zit. Bij apps van Instagram, WhatsApp en Oculus staat het nieuwe Facebook-logo onderin op inlogpagina’s. 

Daarmee hoopt Facebook transparanter te zijn. Volgens het bedrijf weet 29 procent van de Amerikanen op het moment niet dat WhatsApp en Instagram onderdeel zijn van de techreus.

Facebooks marketingbaas Antonio Lucio vertelt aan Bloomberg dat er lange tijd is nagedacht over het nieuwe logo. Daarbij is zelfs overwogen om het moederbedrijf een compleet andere naam te geven, zoals Google ooit deed bij Alphabet.

Wegrennen

Uiteindelijk werd er afgezien van een nieuwe naam, omdat dit volgens Lucio slecht zou overkomen. Het zou lijken alsof Facebook zou wegrennen van alle recente problemen. 

Het bedrijf kwam meermaals onder vuur te liggen door privacyschandalen. Recent was er kritiek op het advertentiebeleid van Facebook, omdat politieke reclames niet worden gefactcheckt.

7 dingen die beter moeten aan WhatsApp

Volg Bright op YouTube voor meer tech-video's

Bron • Bright