Van onze partner

AFAS Software - Inspireert beter ondernemen

In het kort

AFAS Software is een Nederlands familiebedrijf. AFAS ontwikkelt innovatieve softwareproducten voor zowel de zakelijke als de consumentenmarkt en neemt daarbij graag maatschappelijke verantwoordelijkheid. Een beetje gek, een tikkeltje eigenwijs, maar vooral vol passie als het gaat om klanten en het inspireren van ondernemers. In deze special voegt AFAS de daad bij het woord door jouw inspirerende ondernemerscontent te bieden. Van creativiteit op de werkvloer en groeien met je onderneming tot het worden van een goede CEO.

Artikel 8 van 8

Certificeren kun je leren

05 juli 2018 16:31
Certificeren kun je leren
Dat jouw onderneming kwaliteit levert, is logisch. En dat je veilig en verantwoord omgaat met gegevens óók. Maar steeds meer klanten willen graag keihard bewijs zien dat hun leverancier voldoet aan de hoogste internationale kwaliteitsnormen.
Artikel 7 van 8

Het zoontje van de baas

28 juni 2018 14:12
Het zoontje van de baas
Rozen verwelken, schepen vergaan, maar familiebedrijven blijven altijd bestaan. Reuzehandig immers voor een directeur, een opvolger met dezelfde genen. Maar wordt junior wel geaccepteerd door de medewerkers? En hoe is het voor de ‘zoon of dochter van’ om in de voetsporen van zo’n vertrouwde voorganger te treden? Bas van der Veldt volgde in 2008 zijn vader op als CEO van software-ontwikkelaar AFAS. Bas was nog maar 31 toen Van der Veldt senior het stokje overdroeg. “Het was nooit een uitgemaakte zaak.”
Artikel 6 van 8

Slimme investering: Chef Geluk

28 juni 2018 13:49
Slimme investering: Chef Geluk
Misschien wel dé HR-term van 2018: duurzame inzetbaarheid. Oftewel, hoe houd je mensen zo lang, gezond en gelukkig mogelijk aan het werk? Steeds meer bedrijven investeren in het werkgeluk van hun medewerkers. Er is zelfs een nieuw beroep ontstaan: de Chief Happiness Officer. Deze Chef Geluk moet zorgen voor blije medewerkers, want die zijn productiever, creatiever en minder vaak ziek.
Kul of key: deze tech-trends in marketing zijn de investering waard
Bedrijven moeten blijven investeren in technologische vooruitgang, maar de tech-trends vliegen je tegenwoordig om de oren. Ook op het gebied van marketing gaan de ontwikkelingen razendsnel. Hoe weet je als ondernemer nu welke nieuwe toepassingen (straks) onmisbaar zijn en welke het nieuwe jaar niet zullen halen? Onderzoeksbureau Gartner identificeerde voor 2018 de zes meest lucratieve marketing tech-trends.
Artikel 4 van 8

Oei, ik groei

19 juni 2018 14:24
Oei, ik groei
Groeien, investeerders aan boord halen, internationaal uitbreiden: het is waarschijnlijk de droom van iedere startup. Maar is je bedrijf daar wel op berekend? Heb je genoeg (goede) mensen in huis? En zijn je IT-systemen wel ingericht op verdubbeling van je business? Groeien als bedrijf heeft heel wat voeten in aarde, zeker als het sneller gaat dan verwacht.
Artikel 3 van 8

Zo word je 'de baas zijn' de baas

19 juni 2018 10:46
Zo word je 'de baas zijn' de baas
Je hebt bazen en bázen. Om een goede leider te worden, moet je verstand hebben van zaken én mensen, dat weten de meeste CEO’s inmiddels wel. Maar hoe word je nou héél goed? We vroegen voormalig bestuursvoorzitter van Siemens en tegenwoordig (meervoudig) commissaris en toezichthouder Martin van Pernis naar do’s & don’ts om een uitzonderlijk goede CEO te worden.
Artikel 2 van 8

My company is better than yours

05 juni 2018 12:58
My company is better than yours
In de huidige, snel veranderende markt is het voor ondernemingen van levensbelang om hun business model up-to-date te houden. Wie niet met zijn tijd meegaat, wordt onmiddellijk links en rechts ingehaald door de concurrentie. De huidige technologische ontwikkelingen vragen om continue vernieuwing en verandering in organisaties. Alleen met een actueel business model kunnen bedrijven zich onderscheiden van hun concurrenten.
Artikel 1 van 8

5 tips voor meer creativiteit op de werkvloer

23 mei 2018 12:15
5 tips voor meer creativiteit op de werkvloer
Ineens deed hij zijn intrede op de afdeling: de zitzak. Gevolgd door de tafelvoetbaltafel, de ‘chill room’ en het moodboard. Weg met de kantoortuin, de beleidsregels en de ellenlange vergaderingen, we gaan het hélemaal anders doen. Vrijer, innovatiever en creatiever moeten we worden. En met al deze nieuwe elementen zal de creativiteit rijkelijk vloeien. Of toch niet…? Zo’n zitzak zit eigenlijk voor geen meter. En een kantoortuin is eigenlijk best gezellig. Maar wat moeten we dan? Creative business consultant Annelies Engel geeft 5 tips voor het stimuleren van creativiteit op de werkvloer waar je écht iets aan hebt.