Life

Opnieuw vertraging bij bezorging pakketten PostNL

Sjors Rodenburg • 07 juni 2017 21:15 @SjorsRodenburg

Beeld © ANP

Net als na Hemelvaart kampt PostNL na het drukke Pinksterweekend opnieuw met vertraging. De bezorgdienst heeft zoveel orders ontvangen dat het moeite heeft alle pakketjes op tijd te bezorgen.

Thumbnail

Gebruikers van de PostNL-app ontvingen vanavond een bericht met de mededeling dat ‘sommige pakketten vertraagd’ zijn. Een woordvoerster laat weten dat het postbedrijf er alles aan doet om de bestellingen zo snel mogelijk te leveren. "Deze pieken zijn voor ons ook nieuw. We zetten alle zeilen bij."

De pakketbezorger ziet zowel een toename in het aantal bestellingen als de grootte ervan. Hierdoor raken de bestelbussen sneller vol en zijn er extra handjes nodig. "We zetten overal meer mensen in", zegt de zegsvrouw. "Toch kan het gebeuren dat er vertraging optreedt en het een dag langer duurt."

Als veel mensen tegelijk last hebben van vertraging besluit PostNL consumenten proactief te informeren, onder andere via social media en de smartphone-app. "Dit is een grote piek", legt de woordvoerster uit. "Als onze dienstverlening achterloopt informeren we mensen daarover."

Vakantiegeld

Na het warme Hemelvaartweekend had PostNL ook al problemen om alle bestellingen op tijd bij de klant te krijgen. Toen wijtte het postbedrijf de vertraging aan een combinatie van de uitbetaling van vakantiegeld en het mooie weer.

De woordvoerder laat weten dat het bedrijf tijdens Hemelvaart dertig procent meer bestellingen heeft moeten verwerken dan gemiddeld. Cijfers over Pinksteren zijn nog niet bekend.

Bron • RTL Z / Sjors Rodenburg