We zien dat je waarschijnlijk onze advertenties blokkeert. RTLZ.nl heeft de inkomsten uit advertenties nodig om goede, onafhankelijke verhalen te blijven maken. Ook kan het zijn dat door het gebruik van een adblocker bepaalde functies op de website niet goed werken. Maak je een uitzondering voor onze pagina's? Voor meer informatie, klik hier.
Life

Spaans modehuis Balenciaga lanceert 'Ikea-tas' van 1700 euro

Sjors Rodenburg • 21 april 2017 11:58 @SjorsRodenburg

Spaans modehuis Balenciaga lanceert 'Ikea-tas' van 1700 euro
De tas is speciaal gemaakt voor mannen. Beeld © Balenciaga

Wil je als man echt de blits maken tijdens het shoppen naar de nieuwste Billy, Knutstorp of Smörboll? Gebruik dan niet de beroemde blauwe Ikea-tas van 60 cent, maar hang de leren remake van het Spaanse modemerk Balenciaga om je schouders. Kosten: 1700 euro.

Bijna iedereen heeft er wel eentje thuis: de Frakta, de iconische blauwe polyester tas van Ikea met handvatten, schouderriemen en drukkertjes. De een gebruikt hem om het winterdekbed in op te bergen, de ander voor het vervoer van wasgoed.

Dubbel kalfsleer

Er worden jaarlijks miljoenen van verkocht. De recensies zijn dan ook lovend. "Stevig en soepel, makkelijk om over je schouder te dragen," schrijft Anoniem op de website van Ikea. "Heb er altijd minstens 10 in huis voor vele doeleinden." Fientje geeft zelfs vijf sterren: "Handige tas om spullen in op te bergen of te gebruiken als je iets wilt mee nemen."

De originele tas van IkeaOp alle onderdelen haalt de Frakta de maximale score, alleen op uiterlijk laat de tas te wensen over. Daar brengt Balenciaga nu verandering in. Door gebruik te maken van dubbel kalfsleer heeft de in Italië vervaardigde tas een luxe uitstraling. Net als het origineel beschikt de tas over korte en lange hengsels. Nieuw is de rits.

Extreem gevleid

De 'Carry Shopper L' was voor het eerst te zien tijdens de presentatie van de lente- en zomercollectie van het Spaanse luxemerk. Op de catwalk werd de tas gedragen door een man gestoken in grijze jas, witte pet en bruine broek.

Ikea reageert sportief op de introductie van de dure variant. Tegen het online designmagazine Dezeen laat de Zweedse winkelketen weten zich vereerd te voelen. "Wij zijn extreem gevleid dat we blijkbaar een inspiratiebron zijn voor de laatste catwalkdesigns van Balenciaga."

Het Spaanse modemerk wil niet ingaan op vragen van RTL Z.

Bron • RTL Z / Sjors Rodenburg

Gerelateerde artikelen