Business

BNN-presentatoren werven hip personeel voor 'startup' Hudson's Bay

Frederique Dormaar • 31 mei 2017 06:57 @dormaar

Beeld © Instagram

Warenhuisketen Hudson's Bay is hard op zoek naar personeel. Die nieuwe medewerkers moeten een 'eigen ik' en 'passie' hebben en 'millennial-minded' zijn. Die werf je niet per se bij het UWV, moet Hudson's Bay gedacht hebben. Het bedrijf zet liever een paar BNN-presentatoren op Instagram in.

Het Canadese Hudson's Bay gaat dit jaar tien warenhuizen openen in Nederland en is dus dringend op zoek naar personeel, 1800 nieuwe medewerkers in totaal. Waar haal je die zo snel vandaan?

Tim Hofman en Geraldine Kemper

Hudson's Bay zet vooral in op social media. Op Instagram, Facebook, Twitter en YouTube werft het bedrijf nieuwe medewerkers. Voor extra slagkracht zijn de invloedrijke vloggers zoals Thomas Cox en Teske de Schepper ingezet.

Thumbnail

Net als twee BNN-presentatoren: ook Tim Hofman en Geraldine Kemper hebben betaald gekregen om mensen op te roepen om te solliciteren bij Hudson's. Opvallend is dat Geraldine Kemper niet vermeldt dat het om een gesponsord bericht gaat. Terwijl dat wel duidelijk gemaakt moet worden volgens de Reclamecode Social Media.

De toezichthouder wil niet ingaan op vragen van RTL Z. "Wij gaan niet in op individuele gevallen, tenzij er een officiële klacht is", laat een woordvoerster weten.

Thumbnail

'De grootste retail startup'

Het Canadese warenhuis zoekt 'millennial-minded mensen met een eigen mentaliteit, een eigen ik, en passie', lezen we in het persbericht. Zij worden opgeroepen mee te werken aan 'de grootste retail startup'. Al is Hudson's Bay als oudste bedrijf van Canada toch moeilijk een startup te noemen. Het werd opgericht in 1670 en is dus 347 jaar oud. 

Toen V&D omviel stonden bijna 11.000 warenhuismedewerkers plotseling op straat. Een deel daarvan zit nog steeds thuis, vooral oudere werknemers, maar zij zijn niet per se wat Hudson's Bay zoekt.

Woordvoerder Marieke Heringa: "Ook oud-medewerkers van V&D kunnen solliciteren. Leeftijd of ervaring maakt niet uit. We kijken of iemand past bij het nieuwe warenhuisconcept dat wij op de markt brengen."

Geen commentaar

Uiteraard is ook omroep BNN-VARA om een reactie gevraagd, zij hebben tot nu toe niet gereageerd. Ook het agentschap van Geraldine Kemper wilde niet op de kwestie ingaan. 

Bron • RTL Z / Frederique Dormaar