Z in Zaken

Waarom Tel Sell zichzelf verkoopt en hun geheim voor succes

07 mei 2017 23:30

Beeld ©

Het heeft menig mens de dag doorgeholpen en de vreemdste dingen kwamen voorbij: Tel Sell. Van een zingende vis voor aan je muur, naar een shockapparaat dat je een sixpack zou bezorgen. Nu stoppen moeder en dochter Damas ermee.

Bij ondernemersprogramma Z in Zaken lichten ze toe waarom en wat het geheim van het succes was.

Impuls

Ze hadden ruim twee miljoen klanten en verkochten duizenden producten, wat is hun geheim? Moeder en dochter zijn het daar in ieder geval over eens: Je kan alles verkopen als je infomercial, ofwel televisiereclame, maar goed is.

"Niemand staat op en denkt: ik moet een zingende baars aan mijn muur hebben. Maar als mensen het op televisie zien en er vijf minuten naar kijken, denken ze: dat wil ik hebben! Je zit echt op de impuls." En wat voor product je dan aanprijst maakt volgens Bianca Damas niet uit.

De oplossing

De infomercial dus. Moeder legt uit hoe een goede reclame in elkaar zit. "Eerst praat je een probleem aan. Je blaast het op, maakt het wat groter. Dan bied je DE oplossing, die ze natuurlijk meteen bij jou kunnen bestellen."

Bekijk het hele interview met en hier:

Waarom dan toch verkopen?

Moeder en dochter zijn zichtbaar trots op wat ze hebben opgebouwd, ondanks dat ze eerder al met tv-reclames stopten. Toch denken ze dat er een toekomst is voor het bedrijf, maar die ligt niet meer bij hun.

"Ik was 13 toen mijn moeder ermee startte. Ik ben er echt mee groot geworden. Maar ik word straks bijna 40 en toen ging ik nadenken. Wil ik dit de komende 25 jaar blijven doen? In goed overleg met mijn moeder heb ik besloten dat ik dat niet wil."

Z in Zaken

Z in Zaken is er iedere vrijdag om 16:30 uur live vanuit de Mariënhof in Amersfoort. Presentator Rens de Jong bespreekt alles wat voor ondernemers belangrijk is.

Kijk ook op Facebook en Twitter.
Z in Zaken wordt in samenwerking met ING en Amersfoort Business gemaakt.