Z in Zaken

Slimme marketing: Visbroeders verkopen zingend vis

21 april 2017 18:00

Beeld ©

De 23-jarige Visbroeders Aard en Peter Lagerwerf verkopen vis op de markt, maar dat doen ze net even anders dan de rest. Ze maken namelijk liedjes over de vis uit hun kraam. "We dachten: hoe zorgen we dat mensen op onze Facebookpost klikken. We wilden anders zijn, dus zijn we gaan zingen."

Bij ondernemersprogramma Z in Zaken vertellen ze over deze manier van marketing.

Onderscheiden

De tweelingsbroers zijn opgegroeid tussen de vis en hebben liefde voor het product. Toen ze in 2014 begonnen met hun eigen bedrijf De Visbroeders wilden ze zich onderscheiden. "We plaatsten het op Facebook en de volgende dag had iedereen het erover."

De broers zijn trots op zichzelf en dat is wel eens anders geweest. Ze gingen namelijk naar een school voor slecht lerende kinderen en daar oordeelden anderen over. "Mensen zagen ons als dom, maar wij dachten: Wacht maar, wij komen er wel." 

Dat willen ze nu graag meegeven aan andere kinderen die slecht kunnen leren: "Laat niemand je wijsmaken dat je dom bent. Ook jij kan ondernemer worden, kijk maar naar ons. Als je iets graag wil, dan kun je het."

Supermarkt

Nu staan Aard en Peter veel op markten, maar binnenkort liggen ze ook in de supermarkt. "We proefden de kibbeling in een supermarkt en moesten bijna huilen. Dit kan beter." Het duo stapte naar de baas, met als resultaat dat ze binnenkort zelf in de schappen liggen.

Bekijk het gesprek hier:

 

Z in Zaken

Z in Zaken is er iedere vrijdag om 16:30 uur live vanuit de Mariënhof in Amersfoort. Presentator Rens de Jong bespreekt alles wat voor ondernemers belangrijk is.

Kijk ook op Facebook en Twitter.
Z in Zaken wordt in samenwerking met ING en Amersfoort Business gemaakt.