Ondernemen

Nu al wachtlijst voor online supermarkt Crisp: 'We kunnen niet toveren'

Maaike Homan • 16 november 2018 16:22 @maaike_homan

De vier oprichters van de 'app only' supermarkt. Beeld © Crisp

Klanten die zich hebben aangemeld voor de nieuwe online supermarkt Crisp moeten tot een paar weken geduld hebben. Er hebben zich zoveel mensen aangemeld, dat niet iedereen geholpen kan worden. "We kunnen snel groeien, maar niet toveren."

Dat laat een woordvoerder van het bedrijf aan RTL Z weten. Twee dagen geleden werd de app gelanceerd van de nieuwe boodschappenbezorger, maar blijkbaar is er meer animo dan het bedrijf aankan. "We hebben een overweldigend aantal aanmeldingen gehad van Groningen tot Limburg", aldus de woordvoerder, zonder daarbij aantallen te willen noemen. 

Het probleem: de supermarkt werkt met verse producten die aan het eind van de dag besteld worden bij leveranciers. En dat blijkt nu een 'beperking'. Die moeten namelijk wel voldoende producten hebben. Klanten worden daarom per groep de app 'ingelaten'. "We hebben een paar weken nodig om iedereen toegang te geven." 

Nieuwe klanten moeten 'een paar weken geduld hebben'. Beeld © RTL Z

Lekker eten, maar geen tijd

Crisp richt zich op mensen die van lekker eten houden, maar geen tijd (of zin) hebben om speciaalzaken en delicatessewinkels af te lopen. Producten komen veelal van Nederlandse leveranciers, met de belofte dat je de spullen de volgende dag in huis hebt als je voor 22.00 uur bestelt. Het bedrijf werkt voor de levering samen met diverse koeriersdiensten.  

De oprichters van het bedrijf zijn bepaald geen nieuwelingen in de sector. Tom Peeters was mede-oprichter van Westwing, een e-commerceplatform op het gebied van meubels en interieur. Michiel Roodenburg werkte bij Ahold, René Bink was directeur van een groothandel in lokale versproducten en Eric Klaassen oprichter van digitale strategie-adviesbureau Bloom. Zij haalden in een eerste investeringsronde 3 miljoen euro op voor hun bedrijf. 

Bron • RTL Z / Maaike Homan