Ondernemen

StukTV gaat naar Talpa

31 oktober 2018 20:34

Beeld © Instagram @StukTV

Groot nieuws in YouTube-land: de heren van StukTV gaan naar Talpa. Giel de Winter wordt bij Talpa Creatief Directeur van Talpa Social, waar hij zich gaat bezighouden met de ontwikkeling van nieuwe formats en originals, zowel online als offline.

Giel de Winter, Thomas van der Vlugt en Stefan Jurriens slaan de handen ineen met John de Mol. Hiervoor was StukTV onderdeel van RTL MCN. Naast de goedbekeken video's op YouTube, maakten zij voor RTL ook het programma Jachtseizoen.

Zes jaar geleden werd STUKTV opgericht door Giel de Winter, Stefan Jurriens en Thomas van der Vlugt. Het kanaal is inmiddels uitgegroeid tot een ijzersterk online merk en zender. Met opdrachtvideo’s en succesvolle series als Roadtrippers en Jachtseizoen bereiken zij vooral miljoenen jongeren.

StukTV wordt bij Talpa Network onderdeel van Social, dat met 150 influencers in de portfolio én StukTV het grootste Multi Channel Netwerk (MCN) van Nederland wordt. De toevoeging van StukTV aan de merkenportfolio van Social past in de nieuwe groeistrategie: het lanceren en toevoegen van eigen merken aan Social.

Het hele YouTube-kanaal van de heren, met zo'n 1,9 miljoen abonnees, wordt overgenomen door Talpa.

Eerder vanavond hintte radio-dj Giel Beelen al op deze opvallende mediatransfer op Twitter. In de tweet zien we twee duidelijke aanwijzingen: de tekst 'Ik ga stuk' en een afbeelding van een mol. De tekst verwijst naar StukTV en de mol naar Talpa-man John de Mol. 

Giel de Winter, Thomas van der Vlugt en Stefan Jurriens waren ook al gespot met John de Mol.

Bron • RTL Boulevard