Ondernemen

Picnic en Sandd gaan samenwerken: retour mee met boodschappen

18 september 2018 14:25

Een bezorger van boodschappendienst Picnic. Beeld © ANP

Online supermarkt Picnic en postbezorger Sandd gaan samenwerken. De bezorgers van Picnic nemen vanaf deze week webretouren van klanten mee.

Een proef in Amersfoort is net afgerond. In eerste instantie starten Picnic en Sandd hun samenwerking in Utrecht. Andere steden moeten dan snel volgen. Hoeveel de partijen hier aan verdienen is niet bekend gemaakt.

Topman Rob Brakenhoff van Sandd is blij met de samenwerking. "Op deze slimme manier bundelen we onze krachten én zijn we duurzaam bezig: Picnic haalt de pakketjes met elektrische bezorgwagentjes op bij hun klanten en wij zorgen ervoor dat deze netjes bezorgd worden bij de winkel waar ze vandaan komen.''

Ook biebboeken ophalen

Picnic werd opgezet in 2015 en is inmiddels actief op 59 locaties. Doel is om binnen vijf jaar in alle steden in Nederland te bezorgen. Om dat te bereiken pompten enkele rijke Nederlandse ondernemersfamilies in totaal 100 miljoen euro in het bedrijf

De online supermarkt heeft nog meer samenwerkingsverbanden. Zo haalt het in Houten ook bibliotheekboeken thuis op. Handig voor drukke klanten die regelmatig de inleverdatum vergeten. 

Niet de eerste supermarkt

Picnic is niet de eerste supermarkt die een samenwerking aangaat met een postbedrijf. Klanten van Albert Heijn konden lange tijd pakketjes afleveren bij de servicebalie, die vervolgens opgehaald werden door PostNL.

De supermarkt zette deze service in 2016 deels stop omdat de rijen voor de balie te lang werden en de werkdruk voor de werknemers te hoog. In sommige filialen is er nog wel een aparte Postservice voor het ophalen en verzenden van pakketten. 

Ook PostNL combineert ook graag taken. Zo brengen bezorgers niet alleen webshopbestellingen rond, maar bezorgen ze ook eten van maaltijdboxbedrijven als Marley Spoon en De Krat. 

Bron • RTL Z