Ondernemen

Bloemenbezorgservice haalt 3,5 miljoen op

Saskia van Huijgevoort • 02 september 2015 12:41 @Saskia_vanH

Beeld © Bloomon

Bloemenbezorgservice Bloomon heeft 3,5 miljoen euro opgehaald bij internationale investeerders. Het jonge Nederlandse internetbedrijf wil het geld gebruiken om uit te breiden naar nieuwe Europese landen.

"Deze investering helpt ons om de komende twee jaar onze doelstelling te behalen om één miljoen bossen bloemen te bezorgen", zegt oprichter Patrick Hurenkamp.

Toen het bedrijf tien maanden geleden startte, was het streven nog om 100.000 bloemen te bezorgen in twee jaar tijd. "Dat aantal hebben we inmiddels al bijna behaald", vertelt woordvoerder Nieke Kempen tegen RTL Z.

​Abonnementen
Bloomon biedt klanten de mogelijkheid om zich in te schrijven om wekelijks, tweewekelijks of maandelijks nieuwe bloemen te krijgen, die gemiddeld veertien dagen blijven staan. Het tweewekelijkse abonnement is daarom ook het meest populair.

Het bedrijf focust zich op stijl en eenvoud. In tegenstelling tot de meeste bloemisten, haalt het bedrijf ze direct van de kweker zonder tussenpersoon. "Onze klanten hebben vaak een drukke baan en vinden het leuk om een bijzondere bos in huis te hebben."

De dienst werd eind vorig jaar gelanceerd in Nederland en is ook actief in Duitsland.

Bron • RTL Z / Saskia van Huijgevoort