Business

Kylie Jenner is niet de enige bekende die verdient met make-up

Nikki Sterkenburg • 18 november 2019 20:27 @SterkNikki

Beeld ©

Kylie Jenner heeft 51 procent van de aandelen van haar make-uplijn Kylie Cosmetics verkocht voor een vermeende 542 miljoen euro. Ze is niet de enige bekende persoonlijkheid die flink verdient aan een eigen make-uplijn.

In 2015 richtte Jenner, bekend als de jongste van de vijf Kardashian-zussen, de make-uplijn op en promootte deze veelvuldig via haar sociale mediakanalen.

In de eerste 18 maanden zette ze daarmee al een kleine 380 miljoen euro om. Momenteel heeft Jenner meer dan 150 miljoen volgers op Instagram. 

Miljard euro voor Glossier

Ze verkocht een meerderheidsbelang aan make-upbedrijf Coty, onder meer bekend van Max Factor, dat wil profiteren van haar bekende gezicht en strategie op sociale media. "Dat is waar de groei van de markt zit," zei Coty-cfo Pierre-André Terisse tegen The Wallstreet Journal. Jenner blijft aan als het gezicht van de lijn.

Jenner is niet de enige die als persoonlijkheid en influencer een succesvolle lijn weet op te tuigen. Emily Weiss, bekend van haar blog Into the Gloss, zette het merk Glossier op waarvan de waarde momenteel op meer dan een miljard euro wordt geschat.

Visagist Pat McGrath bouwde eerst een fanschare op voordat ze in 2015 haar lijn lanceerde. Ook dat merk zou inmiddels bijna een miljard euro waard zijn. 

Bron • RTL Z / Nikki Sterkenburg