Van onze partner Accenture

Say what? Nee, say why!

05 oktober 2018 17:28

Beeld ©

Wil je als ondernemer je klanten, relaties, investeerders en andere stakeholder overtuigen van je verhaal? Vertel je publiek dan eerst over het waarom je doet wat je doet en dan over hetgeen wat je doet en hoe je dat doet. Maar zo makkelijk is het nog niet om Simon Sineks Golden Circle-theorie toe te passen.

In een van de Scale Up Academies die Accenture organiseert naar aanloop van de Accenture Innovation Awards staat de pitch centraal. In samenwerking met Boom Chicago leren de ondernemers die meedoen aan de startupcompetitie van Accenture hoe ze hun bedrijfsvisie en -missie zo sterk mogelijk naar voren brengen.

Scale Up Academy: Pitch Perfect Workshop

De halve finale van de Accenture Innovation Awards 2018 komt steeds dichterbij. Daarom stond de Scale Up Academy in september in het teken van de perfecte pitch om de buitenwereld te leren overtuigen van de beste innovaties. Tijdens deze workshop deelden pitch coaches David Beckett en Michael Diederich van Boom Chicago hun tips en trics om de perfecte pitch te geven.

De pitch coaches gaven de ingrediёnten voor het recept van een perfecte pitch en lieten de ondernemers oefenen met hun verhaal om direct feedback te krijgen. De focus lag vooral op het overbrengen van een onvergetelijke boodschap, het personaliseren van de pitch en het leren kennen van je publiek.

De halve finale van de Accenture Innovation Awards 2018

Na de Pitch Perfect workshop is het tijd voor de tien halve finalisten per thema om de juryleden omver te blazen tijdens de halve finale van de Accenture Innovation Awards 2018 op de Innovation Expo in Rotterdam. Met een one-minute pitch hoopt voor elke categorie de top 10 innovators te voldoen aan de verwachtingen van de juryleden en hun kritische vragen te kunnen beantwoorden. Per categorie zijn de vijf beste pleidooien goed voor een plek naar de finale op 2 november aanstaande.