Business

Tikfout op de verpakking? 'We noemen het gewoon limited edition'

22 maart 2018 17:57

Beeld © Asos

De Britse online kledingretailer Asos heeft op 17.000 plastic tassen voor kleding per ongeluk het woord 'onilne' gezet in plaats 'online'. Foto's van de fout gingen al snel viral, maar daar liet het bedrijf zich niet door uit het veld slaan.

Het tweette een foto van de 'verkeerde' verpakking met daarboven de tekst: "Oké, we hebben misschien 17.000 tassen laten bedrukken met typefout. We noemen het maar 'limited edition." Op Facebook voegt het daaraan toe: "Dat zou anders wel heel veel plastic zijn om voor niets te vernietigen."

40 miljoen tassen

De post op Twitter bleef niet onopgemerkt door fans van de winkel. Het werd bijna 6000 keer geretweet en kreeg 36.000 likes. De meesten steken het bedrijf een hart onder de riem, maar sommigen vragen zich of er geen opzet in het spel is. Asos reageert hier ontkennend op.

Jaarlijks verbruikt het bedrijf meer dan 40 miljoen plastic tassen om kleding in te verzenden en 5 miljoen kartonnen dozen, allemaal recyclebaar volgens het bedrijf.  

As seen on screen

Asos richt zich met name op twintigers en behaalde afgelopen boekjaar een omzet van 1,9 miljard pond (2,2 miljard euro). Het bedrijf verstuurt de kleding, schoenen en accessoires naar klanten in 230 landen. In 2017 ging het om bijna 50 miljoen bestellingen.

De kledinggigant werd in 1999 opgericht door Quentin Griffiths en Nick Robertson. Zij wilden een online bedrijf beginnen waar je kleding en accessoires kon kopen, die bekende mensen ook droegen (of de goedkopere kopieën daarvan). Vandaar de naam: As seen on screen.

Bron • RTL Z