Bedrijven

Nieuwe outfit nodig? Die scoor je binnenkort bij Bol.com

11 november 2019 16:02

Pakketjes van Bol.com Beeld © ANP

Webwinkel Bol.com zet in op de verkoop van merkkleding om beter te concurreren met Amazon, dat meldt het Financieele Dagblad vandaag. Volgens ingewijden spreekt Bol.com met bekende merken zoals G-star en Tommy Hilfiger.

"Een uitbreiding op dit vlak zou dan ook logisch zijn"

De Amerikaanse webwinkelgigant Amazon opent begin 2020 een Nederlandse site en dat betekent concurrentie voor Bol.com. Amazon en Bol.com hebben allebei een breed assortiment, een groot verschil in het aanbod is dat Amazon merkkleding verkoopt en Bol.com alleen sportkleding. Dat verschil wil de Nederlandse webwinkel volgens het Financieele Dagblad opheffen. De Ahold-dochter zou het nieuwe aanbod merkkleding in januari groots willen aankondigen.

Bol.com wil het nieuws niet bevestigen, maar ook niet ontkennen. De woordvoerder meldt aan RTL Z: "We verkopen inmiddels al schoenen en diverse kledingcategorieën, zoals sport- en babykleding. Een uitbreiding op dit vlak zou dan ook logisch zijn." Volgens de krant zijn retourzendingen 'een pijnpunt' in de gesprekken tussen Bol.com en modemerken. Bol.com wil dat de verkopers (in dit geval de merken) verzending en retouren regelen, de merken willen dat juist uitbesteden aan de webwinkel.

Een woordvoerder van Tommy Hilfiger laat weten dat het bedrijf niet in gesprek is met Bol.com. "Misschien zijn we wel benaderd, maar wij zijn niet één van de merken waar Bol.com plannen mee maakt."

Bron • RTL Z/RTL Boulevard