Bedrijven

Omzetstijging bij thuisbezorger Takeaway, minder verlies in 2018

13 februari 2019 08:56

Thuisbezorgd past haar verdienmodel aan. Beeld © ANP

Het verlies van Takeaway.com is afgelopen jaar teruggelopen, terwijl de omzet flink stijgt bij het bedrijf achter maaltijdbezorger Thuisbezorgd. In 2018 werd er 14 miljoen euro verlies gemaakt.

Klinkt niet best, maar dat was in 2017 nog 42 miljoen euro. De totale omzet steeg met 44 procent tot 240 miljoen euro. Aan marketing werd meer uitgegeven, maar volgens het bedrijf gebeurde dat ook op efficiëntere wijze.

Delivery Hero

Vorig jaar nam Takeaway het Duitse Delivery Hero over. De concurrentiestrijd was belangrijk voor Takeaway om de Duitse markt te veroveren. Voor dit jaar doet het bedrijf geen voorspellingen vanwege de afronding van die overname.

Eerder zei topman Jitse Groen wel tegen RTL Z dat verwacht wordt dat er voor het derde kwartaal van 2019 winst wordt gemaakt. Het blijft voor Takeaway belangrijk om te investeren in marketing en daarmee in groei.

In de verschillende landen waar Takeaway actief is, is het totaal aantal bestellingen opgelopen tot 93,9 miljoen. Dat is een stijging van 38 procent ten opzichte van 2017.

Ondertussen heeft afgelopen week investeerder Cat Rock aangestuurd op een fusie in het Verenigd Koninkrijk. Cat Rock heeft aandelen in zowel Takeaway als de Britse branchegenoot Just Eat, en stelt dat beide bedrijven zouden kunnen profiteren van een fusie.

Bron • RTL Z