Business

Dolce & Gabbana lanceert collectie voor moslima's

06 januari 2016 17:07

Beeld © Instagram / Stefano Gabbana

Goed nieuws voor modebewuste moslimvrouwen: het Italiaanse label Dolce & Gabbana komt met een lijn van hoofddoeken en islamitische jurken. Het is voor het eerst dat het merk specifiek voor deze markt ontwerpt.

De internationale modewereld anticipeert steeds meer op de groeiende islamitische markt. Volgens een rapport van Thomson Reuters spendeerden moslims in 2013 266 miljard dollar (omgerekend 247 miljard euro) aan kleding en schoenen. Verwacht wordt dat dit in 2019 484 miljard dollar zal zijn. Ter vergelijking: Amerikaanse consumenten gaven in 2013 395 miljard uit aan dezelfde artikelen.

Ramadan-collecties
Merken als DKNY, Oscar de la Renta en Tommy Hilfiger maakten eerder al eenmalige Ramadan-collecties voor moslimvrouwen. De Zweedse modeketen H&M lanceerde in september voor het eerst een campagne waarin een moslima met hoofddoek figureerde.

Wanneer de hijabs (hoofddoeken) en abaya's (lange jurken) van Dolce & Gabbana verkrijgbaar zijn is nog niet bekend. Ontwerper Stefano Gabbana kondigt de 'Abaya'-collectie gisteren al wel trots aan op Instagram: 

 

#dgabaya ❤️❤️❤️❤️❤️

Een foto die is geplaatst door stefanogabbana (@stefanogabbana) op

Bron • RTL Nieuws