Business

Max neemt juridische stappen om commercial

28 september 2016 12:52

Beeld © EPA

Supermarktoorlogen beperken zich doorgaans tot wat prijsverschillen, maar bezorgdienst Picnic heeft zich nu de woede op de hals gehaald van Jumbo-gezicht Max Verstappen, en da’s natuurlijk effe andere koek.

De kakelverse bezorgdienst Picnic heeft een spotje opgenomen met daarin een nep-Max Verstappen die, in tegenstelling tot zijn kunsten op de racebaan, op z'n dooie akkertje de boodschappen rondbrengt, als parodie op de commercial met de echte Max voor de bezorgdienst van Jumbo.

In de video zien we hoe Max, gehuld in Redbull-racepak, heel demonstratief een bezorgwagen van Jumbo voorbijloopt en vervolgens aan zijn rit begint onder het motto: sommige dingen doe je voor je lol.

Thumbnail

Juridische stappen

Team Max is not amused, zo laat een woordvoerder weten aan RTL. "We gaan op passende wijze actie ondernemen. We zijn het aan het onderzoeken en bespreken het met onze juridische afdeling. Er is oneigenlijk gebruikgemaakt van het beeldmerk van Max Verstappen en daar zijn wij niet blij mee."

Thumbnail

'Ludieke inhaker'

De supermarktbaas van Picnic wast zijn handen in onschuld. "Ik denk dat we een ludieke inhaker hebben gemaakt op de commercial van Jumbo", zegt hij tegen RTL Boulevard. "We vonden het grappig. En het lijkt mij duidelijk dat mensen zien dat het een inhaker is en dat ze dat onderscheid kunnen maken. We hadden een leuk idee, that’s it. We krijgen op Facebook veel grappige reacties, maar van een jurist van Verstappen heb ik nog niets gehoord."

Bron • RTL Boulevard