Business

Bol.com en Amazon zetten in op (kinder)kleding

Saskia van Huijgevoort • 25 februari 2016 09:06 @Saskia_vanH

Beeld ©

Webwinkel Bol.com breidt zijn assortiment verder uit. Naast onder andere cd's, dvd's, babyproducten, boeken en apparatuur, gaat het bedrijf ook kinder- en zwangerschapskleding aanbieden. Het volgt Amazon, dat eerder deze week zijn kledingassortiment uitbreidde met eigen labels.

Bol.com biedt vanaf deze week zo'n 80 verschillende merken aan, voor kinderen en zwangere vrouwen. Eerder verkocht de webshop alleen kleding voor baby's. Het nieuwe assortiment is breed: van exclusieve merken tot goedkopere items. 

De webgigant biedt ook de mogelijkheid aan ondernemers om hun producten via het platform te verkopen. In totaal wordt eenderde van alle babykleding en speelgoed via derde partijen verkocht. Bol.com heeft voor de nieuwe uitbreiding daarom ook een aantal nieuwe partners gestrikt, waaronder Esprit en Noppies.

Amazon
Bol.com is niet het enige online warenhuis dat zijn kledingassortiment uitbreidt. Amazon bleek stilletjes een aantal kledinglijnen onder eigen beheer te hebben gelanceerd. De webwinkel probeert al jaren door te breken als kledingverkoper, maar consumenten laten de webwinkel op dat gebied nog steeds links liggen. 

De verwachting is dat deze nieuwe privémerken de omzet van Amazon flink kunnen verhogen in de komende twee jaar. De marges die de webwinkel verdient op de fashion, zijn naar schatting twee keer zo hoog als het gemiddelde in de kledingindustrie.

Bron • RTL Z